Policy för betyg & recensioner

Så fungerar betyg & recensioner

Här kan du ta del av vår policy för hur vi hanterar betyg och recensioner på våra produkter och recept. 

Vi vill gärna att alla som tycker något om våra produkter och recept ska kunna dela med sig av sin upplevelse – positivt, negativt och konstruktivt, vi välkomnar allt! Dock har vi vissa förhållningssätt till de recensioner som inte uppfyller “kraven” för att publiceras offentligt på sajten. Läs gärna om dessa här nedan. 

Policy för att publicera betyg och recensioner

Vi granskar varje recension innan den publiceras på sajten. Om din recension innehåller en fråga eller önskar respons så besvarar vi inom 10 arbetsdagar. 

Betyg och recensioner ska vara användbara för andra, de ska vara ärliga och pålitliga. Om din recension innehåller något av nedan punkter har vi rätt att neka din recension. Användare som bryter mot policyn vid upprepade tillfällen kan förlora möjligheten att lägga upp recensioner på sajten.

Spam och falska recensioner:

  • Om recensionen innehåller falska eller felaktiga fakta
  • Om exakt samma recension är upplagd flera gånger, av samma eller flera olika konton
  • Om recensionens syfte verkar vara att vilseleda andra besökare eller manipulera betyget
  • Om recensionen hänvisar till något som inte längre stämmer på produktens eller receptets innehåll
  • Om recensionen inte är din egen upplevelse, och i stället är för andras räkning
  • Vid uppgivande av felaktig information om vem du är eller din koppling till innehållet som du recenserar

Recensioner som inte har med ämnet att göra:

  • Om recensionen inte har med produkten eller receptet att göra
  • Om recensionen diskuterar politiska eller sociala frågor
  • Om recensionen ber om gåvor

Annonsering:

  • Om recensionen marknadsför något annat än den produkt eller det recept som gäller
  • Om recensionen inkluderar reklam eller kommersiellt innehåll för andra produkter, varumärken eller tjänster
  • Om recensionen hänvisar till andra webbplatser eller kontaktvägar (exempelvis telefonnummer eller e-postadress)

Intressekonflikt:

  • Om recensionen är skriven av någon anställd på Orkla Foods Sverige
  • Om recensionen är skriven i utbyte mot pengar 

Upphovsrättsskyddat innehåll:

  • Om recensionen gör intrång på upphovsrätten eller andras immateriella rättigheter

Personuppgifter eller annan personrelaterad information:

  • Om recensionen innehåller personnummer, telefonnummer, gatuadress eller annan konfidentiell information

Olagligt, sexuellt, hatiskt eller stötande innehåll:

  • Om recensionen innehåller länkar till olagligt innehåll
  • Om recensionen anspelar på något sexuellt
  • Om recensionen är hatisk, kränkande eller diskriminerande
  • Om recensionen innehåller svordomar eller stötande språk

Regler och villkor

Så här går det till:

Tävlingen arrangeras av FUN Light Sverige och är ett lotteri där vi tävlar ut 50st Stanley Quencher – värde 699:-/st.

Köp en valfri dryck från FUN Light under kampanjperioden 15/4 – 23/6 2024. Registrera dina kontaktuppgifter på funlight.se och tävla med ditt kvitto – eventuell vinst syns direkt på sidan.

Varje köp under kampanjperioden ger en ny vinstchans. Dock max en vinst per person.

Ladda upp ditt kvitto och se direkt om du vunnit eller inte. Har du vunnit kommer ditt kvitto att granskas inom 1-2 arbetsdagar för att vinst ska kunna skickas ut.

Om kvittot är OK meddelas vinnaren att vinst kommer skickas ut med PostNord. Om kvittot ej är OK meddelas detta tillsammans med en motivering varför.

Kvittot behöver vara läsbart och med synligt datum, tid samt med markering som visar den inköpta FUN Light drycken för att vara giltigt vid vinst.

 

Deltagande:

Kampanjen pågår 15/4 – 23/6 2024 och är öppen för alla över 18 år som är bosatta i Sverige. Tävla senast 23/6 2024. Vi förbehåller oss rätten att ändra kampanjperiod vid oförutsedda händelser.

 

Vinstinformation:

Vinsten: Stanley The Quencher H2.0 Flowstate™ Tumbler 1.18 L Rose Quartz – värde 699:-/st.

Antal vinnare: 50 st

Vinsten kan inte bytas mot kontanter eller annat. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vid händelse av att en specifik vinst inte kan levereras så förbehålls rätten att ersätta vinsten med en alternativ vinst av motsvarande värde. Alla vinster skickas utan kostnad.

 

Vinstdragning & leverans:

Det finns totalt 50 st Stanley Quencher i potten. Dragning av vinnare görs slumpmässigt direkt på tävlingssidan under perioden och efter granskning och godkännande av kvittot. Man kan vinna max en gång per person.

Vinsten skickas till vinnarens postadress eller ombud inom 4 veckor efter godkänt kvitto. Avsändare: PS Action AB. Om vinsten ej kan levereras till mottagaren till följd av att felaktiga adresserauppgifter angetts vid registrering, eller om försändelsen ej hämtas ut inom, av PostNord, angiven tidsfrist anses vinsten som förbrukad.

Vi förbehåller oss rätten att diskvalificera deltagare vid misstanke om fusk genom t.ex förfalskat kvitto. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, tekniska fel eller oavsiktliga missförstånd i samband med kampanjen.

Sekretess & personuppgifter

Hantering av personuppgifter
Uppgifterna som du lämnar för att delta behandlas av Orkla som är personuppgiftsansvarig. Det betyder att Orkla ansvarar för att dina uppgifter behandlas enligt gällande dataskyddslagstiftning. Vi använder och delar uppgifterna med Silverplus AB, PS Action AB och 24HR Malmö AB för att administrera och skicka ut vinsterna.

Sekretesspolicy
Din sekretess är viktig för oss. I vår sekretesspolicy beskrivs vilka personuppgifter som Orkla Foods Sverige AB samlar in från dig, hur vi interagerar med dig och hur vi använder samt lagrar dessa uppgifter. Ta del av vår sekretesspolicy här: https://www.orkla.se/ofs- behandling-av-personupplysningar/

Personuppgifter vi samlar in och hur vi använder dem
www.orkla.com/legal/se/

Hur vi delar dina personuppgifter
Orkla delar personuppgifter med Silverplus AB, PS Action AB och 24HR Malmö AB (för att administrera och skicka ut din vinst).

Tillgång till dina personuppgifter
Kontakta oss på detta formulär om du vill få tillgång till, få utlämnat, korrigera eller radera personuppgifter som vi har lagrat. Du kan också lämna klagomål, kräva begränsningar eller ta tillbaka ditt samtycke när som helst. Du kan också vända dig till Datainspektionen om du vill klaga på vår hantering av personuppgifter

Borttagning av personuppgifter
Om inget annat samtycke givits kommer din kontaktdata att raderas inom 6 månader.

Hur vi förvarar personuppgifterna
Tjänster och produkter vi använder för att bearbeta och lagra dina personuppgifter finns inom EU. Det säkerställer att våra leverantörer också följer lagen om GDPR.

Vid frågor, vänligen kontakta konsumentkontakt@orklafoods.se

Tillgång: Orkla Foods Sverige AB och Silverplus AB

Underleverantör: Silverplus AB, PS Action AB och 24HR Malmö AB